Back

PRODUKTION203: Lansering av nya Hittarecept.se – Planerar eget säljbolag för all annonsförsäljning

Idag släppte vi en uppdaterad version av den populära matsajten Hittarecept.se. Formgivningen är modernt avskalad och idén med det nya konceptet är att lyfta fram maträtterna ännu mer i fokus. Besökarna ska bli hungriga och inspireras att prova på nya, spännande recept.

Sajten har inte bara fått sig en ansiktslyftning – vi har även uppdaterat sökalgoritmen för att prioritera bloggar i sökresultaten. Hittarecept.se har över 500 indexerade matbloggar som vi satsar på att ge ytterligare trafik. Samarbetet med bloggvärlden har alltid varit en viktig del av Hittarecept.se. Nu vill vi intensifiera detta genom att göra det enklare att lägga till nya bloggar, skapa fler enkla widgets och ge Matbloggtoppen en tydligare plats i den nya designen.

Sen PRODUKTION203 förvärvade och tog över driften av Hittarecept.se i mars i år har antalet unika besökare stadigt pekat uppåt. Tillsammans med Matklubben.se utgör de båda matsajterna annonsnätverket Matklubben Premium – Sveriges största matnätverk enligt branschorganisationen KIA-index.

För att tackla efterfrågan och behålla intäkterna helt inom koncernen har PRODUKTION203 Media AB beslutat att starta upp ett eget säljbolag som ska sköta all annonsförsäljning på våra egna webbplatser. Det nya bolaget ska enligt planerna heta 203 Media AB och dra igång sin verksamhet den 1:a september. I portföljen kommer, förutom nyss nämnda Matklubben Premium, även AllaAnnonser.se och Företagsinfo.se att ingå.

Vid intresse för annonsbokning, vänligen kontakta Christoffer Johannson via e-post christoffer@produktion203.se eller via telefon 070-950 73 15.

www.hittarecept.se
www.matklubben.se